Vi kombinere jeres produktfoto med det rette Interiør og fremstilling af objekt i dets miljø og omgivelser

Vi planlægger sammen, hvad der skal vises i renderingen. Dette indebærer at definere rummets dimensioner, belysning og farvepalet, samt placeringen af møbler og andre genstande. Vi laver derefter et rum som modelleres i 3D. Dette kan gøres ved hjælp af en 3D-modelleringssoftware såsom SketchUp, 3ds Max eller Blender. Modelleringen skal omfatte alle elementer i rummet, inklusive gulve, lofter, vægge, møbler, lysarmaturer og vinduer.

Belysning af produkt og rum skal smelte samme og for at opnå en fotorealistisk rendering sammen med produktfoto er det vigtigt at have den rigtige belysning. Belysningen kan justeres i 3D-modelleringssoftwaren ved hjælp af lyskilder såsom lamper, vinduer eller en fiktiv sol. Det er også muligt at bruge Global Illumination eller radiosity, en teknik, hvor lyset simuleres som refleksioner og refleksioner mellem overflader.

Materialer og teksturer: For at give hver overflade og objekt i rummet den rigtige struktur og farve skal der anvendes materialer og teksturer. Dette kan gøres ved at importere fotografier eller ved at skabe materialer fra bunden. Det er også vigtigt at justere materialerne for at opnå den ønskede refleksion og absorption af lys.

Når modellen er færdig, skal den rendere i 3D-modelleringssoftwaren. Renderingen kan tage fra få minutter til flere timer, afhængigt af kvaliteten og størrelsen af billedet. Når renderingen er færdig, kan den eksporteres som en JPEG-, PNG.

Postproduktion: Endelig kan renderingen redigeres og sammen klippes i en billedredigeringssoftware såsom Photoshop for at justere farver, kontraster og andre effekter, der skal tilføjes for at opnå det ønskede resultat.