Google Business og Google maps

Google annoncering hjælper til med at gøre lokale forretninger og virksomheder mere synlige.
Som google maps bruger får du nu en mere intaktiv oplevelse. Ville de ikke være rart når du kører fra a til b at få forslag til tankstatoner, cafer og restauranter på vejen dertil istedet for at skulle holde ind til siden og så efter de enkelte steder. Googles nye opsætning gør at mindre lokale forretninger kan trække kunderne til uden at skulle bruge store summer på markedsføring. Er brugeren inde for jeres forretnings zone er det mulifr at gøre folk opmærksom på jeres placering, daglige tilbud, eller kundefordele.

Nu spørger du sikkert, hvorfor skulle det være smart?
På denne måde møder du kunden i det øjeblik de de sidder med det akutte behov, de vil ikke browsw markedet på samme måde de konkurrencen er lokal. Ved at bruge jere geografiske placering og jeres Google business profil giver i det bedste første gangs indtryk til en ny kunde som i informere til på det rigtige tidspunkt.
Oversat til brugeren eget sprog!

I situationer hvor man er rejsende er telefonen ofte ens vigtigste redskab. Er man langt væk og skriftsproget er anderledes vil kortet vises på det det valgte sprog. Google kortets services oversætter direkte til brugeres sprog, viser de relevanter emmner og guider samtidig vejen dertil.

Har en charfør brug for en hurtig kop kaffe, skriver han bare kaffe på Google Maps og via annoncen vises resultatet øverst, med logo ikon og vejvisning.

Disse firma opsætninger med logo kaldes “promoted pins”, og er den mest interresante nyheds på Google kortet. Selv om du måske synes at det ikke er en nyhed der er værd at fejre, så vi her prøve at uddybe.

Lokale søgeannoncer.

Googles nye lokal søgninger er blvet tilgængelige igennem udvidelserne på google Adwords. De vil vises på Google Maps for computere og Google Maps for mobiler det betyder at dit firma skal oprettes på Google Business og samtidig have koblet en AdWords konto på. Med dette redskab kan vi derefter nå kontakt med over en milliard bruger via deres placeringer og deres eget sprog.

Når brugerne søger via Google maps vil vi kunne annoncere øverst i de viste resultater dog med et lille anmærning om det er en reklame visning. Mange forbrugere forbinder dog reklame visningen som et mere seriøst resultat, det påvirker sjældent i en negativ retning. Via Google maps på telefonen vises samtid knappenålen på den geografiske placering og en kørselsvejledning.

Grunde til denne ændring fra Google er at over 50% af alle søgninger kommer fra håndholdte apperater. En stor del af de brugere er samtidig på farten og er klar til at træffe en hurtig beslutning. På denne måder undgår vi brugeren skal igennem for mange led før de finder hvad de søger.

Mulighederne ligger åbne for at promovere dig langt stærke lokalt, og med din egen identitet. Da fænomenet er nyt og folk har gode erfaringer med Google Maps er det noget der allerede er ved at blive populært og effekten kan måles.

In Store promoveringer

Dette er en af de muligheder hvor vi ser helt nye strategier inden for en mere direkte og personlig markedsføring.

Ved at promovere din egen lokation får du her et ekstra kort i ærmet.

Via hvad Google kalder in store promoveringer kan kan vi oplyse om rabatkoder, udsalg eller andre brugbare oplysninger til forbrugeren, under jeres placering på kortet. På den måd er der en rød tråd imellem jeres “Brand” og jeres produkter eller ydelser.

Gør din Google Business Profil unik og vis samtidig dine produkter.

Den vigtigste del af dette tiltag er nok at nu kan du kan du nbå folk på gaden og skabe interresse for at komme til jeres fysiske butik istedet for annoncer der kun peger til webshops og anden for for nethandel. Kan du skabe et positivt indtryk fra den fysiske butik husker folk, og du har måske fået en regelmæssig kunde. Nu vil kunden altid kunne se jeres telefon nummer og åbningstider og sørger i får at opdatere i jeres produkter vil kunden altid se det nyeste. Ved at de har brugt annonce vil kortet huske deres placering og samtid kæde besøget sammen med jeres Business profil som et fysisk besøg.

Jeres redigerbare Business side vil fremhæve de vare fra jeres butil som folk søger efter. Vi kan sørge for hele jeres varelager er lagt på Google Business så folk på farten kan finde direkte ind til jeres produkt og jeresa placering.

Målet med disse besøg er selvfølgelig flere folk i jeres butik, og det kan måles!

https://support.google.com/adwords/answer/6100636?hl=en

eligible countries for measure store visit conversions