30 dages gratis cloud hosting ved opstart af billedebehandling.

Vi tilbyder 30 dages gratis cloud hosting til vores kunder som har købt foto ydelse. Efter denne periode vil der være et gebyr for fortsat hosting, medmindre andet er aftalt eller hvis man øsnker at forsætte sine bestillinger

Handelsbetingelser for Magsted

Indledning og defination

Disse handelsbetingelser regulerer køb og salg af Magsteds produkter og ydelser. Betingelserne gælder for alle typer aftaler mellem Parterne, såfremt kunden har accepteret Betingelserne.

Aftalegrundlag Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser 2024 gælder mellem bestilleren og Magsted, medmindre parterne udtrykkeligt aftaler andet.

Magsteds tjenester, produkter og opbevaring
af packshot og produktfoto, samt-tilhørende billedbehandlingsværktøjer, mellem Magsted på CVR-nr. 33998783, beliggende på Smallegade 26B, 2000 Frederiksberg,
Telefon: +45 60 79 80 00 og kunde/abonnenten/klient.

1. Aftalens omfang
1.1
Disse handelsbetingelser gælder for alle abonnementer, fotos og produkt ordre, der købes af køberen hos sælgeren, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem parterne.

1.1. Tilbud er bindende for Magsted i 30 dage fra tilbuddets dato.
1.2. Aftale anses for indgået ved modtagelse af bestillerens accept af tilbuddet eller ved Magsteds ordrebekræftelse af modtaget bestilling online.
1.3. Tilbuddet er betinget af, at materiale og processer kan bearbejdes maskinelt som forudsat i tilbuddet.
1.4. Bestilleren skal acceptere én samlet leverance, medmindre delleverancer er specifikt aftalt.

1.5 Opstart af nye foto sessions koster 299,- med mindre andet er aftalt.

Håndterede Cloud Servere

Support til problemer relateret til tredjeparter og styresystems problemer dækker ikke ikke service da det ikke er relateret til serverens funktion.

Netværksgaranti Datacentreplus giver en 99,99 %* tilslutningsgaranti for alle Datacenterkunder. *Netværksutilgængelighed vil ikke omfatte service tab, der skyldes: a) Planlagt netværksvedligeholdelse. b) Klients handlinger eller undladelser. c) Brug af softwareapplikationer af klienten. d) Klientudstyrsfejl eller forkert opsætning lokalt. e) Brug af tjenesten, der er i strid med vores vilkår og betingelser.

Sådan kontakter du os Magsted HQ
info@magsted.com
Teknisk Support Ring: +45 60 79 00 00
Mandag til fredag: 9:00–17:00

2. Bestilling

2.1 Køberen afgiver en bindende ordre ved at acceptere et tilbud fra sælgeren.

2.2 Sælgeren forbeholder sig retten til at annullere eller afvise en ordre i tilfælde af manglende betaling, ufuldstændige oplysninger eller andre relevante omstændigheder.

2.3. Special opgaver og projekter defineres i et tilbud. Det kan ske, at et projekt er defineret i yderligere dokumenter eller systemer. Alt noteret i tilbuddet er dog gældende og har forrang for evt. andre aftaler i tilfælde af uoverensstemmelse.

2.2. Tilbud på projekter kan accepteres ved skriftligt eller mundtligt.
2.3. Tilbud på projekter er gældende efter skriftlig eller mundtlig godkendelse.
2.4. Medmindre andet er aftalt, bærer Kunden det fulde ansvar for, at projektet er entydigt og udtømmende beskrevet. Elementer, som ikke er beskrevet i tilbuddet, er ikke en del af projektets omfang.

2.5. Eventuelle ændringer i projektet, samt tidsplanen og eventuelle prisaftaler, skal for at være gyldige aftales skriftligt af Parterne.

2.6. Det påhviler Kunden at stille alle nødvendige oplysninger til rådighed vedrørende projektet. Ved forsinkelse af leverancer fra Kunden vil det medføre ekstra omkostninger på projektet. Disse ekstra omkostninger svarer til den brugte, tid pr time hos Magsted.

3. Priser og betaling

2.1. Alle priser er eksklusive moms og leveringsomkostninger.
2.2. Magsted forbeholder sig ret til at justere priserne i tilfælde af dokumenterede stigninger i lønninger, materialepriser, offentlige afgifter eller andre omkostninger frem til leverancens gennemførelse.

2.3. Bestilleren kan kræve prisjustering ved dokumenterede fald i lønninger, materialepriser, offentlige afgifter eller andre omkostninger frem til leverancens gennemførelse.

2.4. Priser i fremmed valuta er baseret på valutakursen på tilbuds- eller ordrebekræftelsesdatoen i danske kroner.

2.5. Ved kursændringer før betaling forbeholder Magsted sig ret til at ændre prisen tilsvarende.

3.1 Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er eksklusiv moms, medmindre andet er angivet.
3.2 Betaling er forudbetalt og pengene bliver trukket når billederne er eksporteret eller download og derved godkendt.
3.3 Sælgeren forbeholder sig retten til at ændre priserne uden varsel, dog med undtagelse af allerede afgivne ordrer.
3.4 Betaling kan også ske samlet ved fakturering.
3.5 Alle ordre skal godkendes inden fotografering, virtuelle ydelser eller CloudHosting.
3.6 Ved køb på faktura forbeholder vi os retten til at anmode om en kreditrapport. Indsamling og behandling af dine personlige data og kreditoplysninger er nødvendig for at behandle din kreditanmodning.
3.7 Betaling skal ske til Magsted som angivet på fakturaen eller efter aftale og pengene skal være tilgængelige senest på forfaldsdatoen.
3.8. Magsted fakturerer i henhold til standard timepris og efter medgået tid, hvad angår mindre opgaver, hvis ikke andet er nævnt. En mindre opgave er under en dags varighed.

3.9. Magsted opererer med standard timeprisen 700 kr./time. Denne timepris kan dog ændres, hvis andet aftales ved det enkelte projekt. Hvis der er aftalt priser, som fraviger fra ovenstående standard timepris, skal det fremgå af projektbeskrivelsen på tilbuddet.

3.10. Alle faste priser betragtes som aftalt, hvis de er nævnt på projektets beskrivelse i tilbuddet.

3.11. Magsted kan fakturere projekter løbende pr. måned efter færdiggørelsesgraden eller ved afslutning af et projekts enkelte faser/elementer. Magsted forbeholder sig retten til at fakturere ethvert projekt i måneden hvor projektet er påbegyndt, uanset om projektet er afsluttet.

4.5. Regninger forfalder til betaling 7 dage efter fremsendelse. med mindre andet er aftalt med kunde/klient

4.8. Magsted kan pålægge et rykkergebyr på 100 kr. for hver opkrævet rykker ved for sen betaling. Der sendes op til tre rykkere, hvorefter sagen videregives til inddrivelse ved ekstern inkasso.

4. Levering

Billeder bestræbes leveret senest 3-5 hverdage efter produkter er modtaget – medmindre andet er aftalt.

3.1. Levering sker på det aftalte tidspunkt, med mindre forsinkelser skyldes bestillerens handlinger eller force majeure-situationer som beskrevet i punkt 8.1.

3.2. Ved forsinkelser på grund af ovenstående har Magsted ret til at forlænge leveringstiden eller ophæve aftalen.

3.3. Hvis leveringen fordyres på grund af ovenstående, kan Magsted opfylde leveringsforpligtelsen mod betaling af en merpris efter bestillerens accept. 3.4. Hvis intet leveringstidspunkt er aftalt, bestemmer Magsted leveringstidspunktet.

4.1 Levering af cloud-tjenesten og adgang til billedbehandlingsværktøjer vil ske straks efter købers accept af ordren.

4.2 Levering af redigerede billeder anses som accepteret ved download, medmindre du inden for 7 dage kontakter os med fejl i henhold til dine instruktioner. Vi vil korrigere fejlene og prioritere at returnere billederne til dig via samme link med nye 30 dages CloudHosting.

4.3 Du vil modtage email når billede opgave er færdiggjort og klar til download via link fra vores CloudServer.

Udførelsen og organisering

3.1. Magsted udfører projektet i overensstemmelse med indholdet nævnt i tilbuddet.

3.2. Er der ikke aftalt en tidsplan, skal projektet udføres med den hast, som efter projektets omfang og omstændighederne i øvrigt anses for rimelig. En tidsplan kan aftales mundtligt eller skriftligt, men skal uanset hvad registreres i tilbuddet for at være gældende.

3.3. Projektet skal udføres i samråd mellem Parterne. Samråd skal foregå ved løbende kontakt mellem Parternes kontaktpersoner.

3.4. Magsted har i forbindelse med projektets udførelse ret til at anvende underleverandører og til at udlevere de nødvendige oplysninger om Kunden og projektet, så underleverandøren kan udføre sin opgave. Underleverandører vil være bundet af samme tavshedspligt som Magsted, jf. pkt. 9 nedenfor. Kunden accepterer, ved sin godkendelse af et projekt, tillige at Magsted videresender informationer om Kunden, som er nødvendige for at underleverandøren kan udføre sine opgaver i projektet.

Pligter ved aflevering af projekter

6.1. Ved færdiggørelse af et projekt laver Magsted en aflevering af det aftalte til Kunden. Afleveringens art vil afhænge af omfang og kompleksitet. En aflevering er typisk en e-mail, der forklarer, at projektet er afsluttet, overleveret, gået live eller på anden vis færdiggjort.

6.2. Det påhviler Kunden straks efter aflevering at udføre egne tests af projektet samt dets opfyldelse af det aftalte i tilbuddet og eventuelle bilag.

6.3. Kunden skal snarest videregive registrerede fejl og mangler til Magsted. Fejl og mangler indmeldt inden 14 dage efter aflevering af et projekt udføres af Magsted uden beregning.

6.4. Såfremt Magsted er ansvarlig for en fejl eller mangel, som er indberettet til Magsted inden 14 dage efter aflevering, skal denne fejl eller mangel inden for rimelig tid påbegyndes løst eller Kunden anvises om, hvorledes denne udbedres. Magsted har altid ret til at planlægge evt. fejludbedringer, så det passer med Magsteds øvrige planlægning.

6.5. Hvis det under afhjælpningen af en fejl mv. viser sig, at fejlen ikke skyldes Magsted, herunder eksempelvis hvis fejlen skyldes manglende eller fejlagtig registrering i tilbuddet, og Kunden bærer ansvaret herfor, er Magsted berettiget til godtgørelse efter regning i henhold til de gældende timepriser, for den tid, der er medgået til fejlsøgning og -afhjælpning.

6.6. Eventuelle fejl og mangler, der indberettes til Magsted senere end 14 dage efter aflevering, samt eventuelle ændringsønsker vil blive håndteret som et nyt projekt efter regning eller til fast pris efter aftale, og Kunden kan således ikke kræve dem løst uden beregning af Magsted.

6.7. Fejl forårsaget af forhold relateret til drift og tredjeparts software kan ikke henføres til Magsted. For sådanne fejl gælder tredjeparts betingelser.

6.8. Magsted er under ingen omstændigheder ansvarlig for indirekte tab, som er opstået som følge af fejl i leverancer leveret af Magsted.

5. Reklamation og garanti

5.1 Køberen skal straks efter modtagelsen af tjenesten undersøge disse for eventuelle mangler og reklamere skriftligt over for sælgeren inden for rimelig tid.
5.2 Sælgeren yder garanti i overensstemmelse med dansk lovgivning.
5.3 Sælgeren hæfter ikke for tab af data, herunder mistede eller ødelagte billeder eller filer.
5.4 Magsted er ikke vedhæftet erstatning på fysisk ødelagte varer.

7.1. Magsted har intet ansvar for fejl, som bestilleren ikke skriftligt har rettet i korrektur eller godkendt. 7.2. Reklamation over mangler skal ske straks ved modtagelse af leverancen for at være gyldig. 7.3. Reklamationer berettiger ikke til opsættende virkning for betaling, medmindre andet er aftalt skriftligt. 7.4. Fejl og mangler rettes uden beregning inden for rimelig tid.

7. Frist og regler for datalagring

7.1 Køberen er ansvarlig for at hente sine data inden for en periode på 30 dage efter udløbet af abonnementet. Efter denne periode forbeholder sælgeren sig retten til at srivere data til ikke ektive servere uden yderligere varsel.
7.2 Ved genoptegning af abonnement optages filer aktivt igen.
7.3 Data vil blive holdt i 6 måneder og vil derefter blive slettet 
7.4 Du skal have juridisk autoritet til at sende os billeder og garantere deres lovlighed.Ejerskabet af de indsendte og redigerede billeder forbliver altid hos dig. Vi forbeholder os retten til at afvise ethvert billede af enhver årsag efter en gennemgang for upassende materiale

6. Fortrydelsesret

6.1 Køberen har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af et abonnement til vores billedehosting.
6.2 Fortrydelsesretten kan kun udøves, hvis abonnementet returneres i samme stand som ved modtagelsen.
6.3 Køberen skal selv afholde omkostningerne ved returnering af abonnementet.
6.4 Annullering af post behandling af billeder eller foto manipulation. En standard ordre med 42 timers levering kan annulleres inden for 1 time efter bestilling. En ekspres ordre med enten 10 eller 4 timers levering kan annulleres inden for 30 minutter fra bestillingstidspunktet.
.

8. Ansvarsbegrænsning

8.1 Sælgerens ansvar er begrænset til direkte tab og kan aldrig overstige det beløb, der er betalt af køberen. 
8.2 Magsted tager ikke ansvar for ødelagte produkter, med mindre andet er aftalt, med kunde og Magsted.

8.1. Magsted har intet ansvar for forsinkelse eller mangler forårsaget af force majeure som beskrevet i punkt 8.1.

8.2. Magsted hæfter ikke for driftstab, tab af avance eller andre indirekte tab, medmindre grov uagtsomhed fra Magsteds side er bevist.

8.3. Magsted er ikke ansvarlig for tab eller beskadigelse af ejendom, som ikke tilhører Magsted, medmindre grov uagtsomhed kan påvises.

5. Ejendomsret, ophavsret m.v.

5.1. Ophavsretten til udviklede foto, koncepter, kreative oplæg og originalmateriale tilhører Magsted og må ikke overdrages til tredjemand uden Magsteds godkendelse.

5.2. Ejendomsretten til leveret materiale tilhører Magsted, indtil betaling er fuldt ud gennemført, medmindre andet er aftalt.

5.3. Materiale og værktøj tilvejebragt af Magsted til leverancen forbliver Magsteds ejendom, uanset om det er særskilt faktureret.

5.4. Materiale udarbejdet af Magsted kan til enhver tid bruges som reference og til marketing uden bestillerens samtykke.

9. Tvister

9.1 Enhver tvist mellem parterne vedrørende fortolkningen eller gennemførelsen af denne aftale skal forsøges løst i mindelighed.
9.2 Hvis en tvist ikke kan løses i mindelighed, skal den afgøres ved de almindelige domstole i Danmark.

10. Periodiske skrifter/vedvarende kontraktarbejde

Opsigelse af periodiske skrifter/vedvarende kontrakter skal ske med 3 måneders varsel, med mindre andet er aftalt.

11. Købeloven

Dansk lovgivning, herunder Købeloven, gælder for aftalen, med mindre andet er aftalt skriftligt. Tvister afgøres ved danske domstole i henhold til danske værnetingsregler.

7. Forsinkelse

7.1. Magsted har intet ansvar for fejl, som bestilleren ikke skriftligt har rettet i korrektur eller godkendt.
7.2. Reklamation over mangler skal ske straks ved modtagelse af leverancen for at være gyldig.
7.3. Reklamationer berettiger ikke til opsættende virkning for betaling, medmindre andet er aftalt skriftligt.
7.4. Fejl og mangler rettes uden beregning inden for rimelig tid.

6.1. Bestilleren kan kun hæve aftalen i tilfælde af forsinkelse, hvis det nøjagtige leveringstidspunkt er præciseret ved aftalens indgåelse.

7.1. Har Parterne aftalt en tidsplan, foreligger der forsinkelse, såfremt aflevering af projektet ikke har fundet sted på den aftalte leveringsdato, eller hvis en delleverance ikke er leveret under projektet til den aftalte tid. En delleverance kan bl.a. være levering af design, svar på e-mails, levering af kommentarer og øvrig kommunikation fra Kunden til Magsted. Forsinkelse kan opstå både hos Kunden og hos Magsted. Forsinkelsen løber indtil den dato, hvor aflevering af den forsinkede leverance finder sted.

7.2. Er forsinkelsen forårsaget af Kunden eller Kundens samarbejdspartnere, har Magsted ret til at udskyde den aftalte leveringsdato, så det passer med Magsteds øvrige planlægning. Som udgangspunkt betyder en forsinkelse fra Kundens side, at Magsted ved modtagelse af den forsinkede leverance kan udskyde sine efterfølgende leverancer med et tilsvarende antal dage, som forsinkelsen har varet, med et tillæg på 7 arbejdsdage. Herudover vil der blive faktureret for den ekstra tid, der skal bruges til såvel fornyet planlægning som levering af Kundens projekt. Kunden betaler altså for den allerede aftalte tid plus den nye tid, der skal bookes på grund af forsinkelsen.

8. Hardware og drift 8.1. Det er Kundens ansvar, at der, hvis dette indgår som del af projektet, er stillet software og andet til rådighed i god tid med henblik på at undgå forsinkelser for udførelsen af projektet.

8.2. Magsted skal kunne få adgang til projektets hostingmiljø 24 timer i døgnet og på eget initiativ. Hvis ikke dette er muligt, kan der forekomme forsinkelse, som Magsted derved ikke har ansvar for.

8.3. Er det aftalt, at det er Magsted, der er formidler af hosting, hvorefter Kunden betaler Magsted for ydelsen, betyder dette, at hostingmiljøet stadig skal anses som værende Kundens hostingmiljø. Magsted er i så fald alene betalingsformidler, og det er fortsat Kunden, der har ansvaret for, at miljøet er tilgængeligt for Magsted, ligesom Magsted ikke har et ansvar for så vidt angår hostingmiljøet overfor Kunden.

8.4. Magsted påtager sig intet ansvar for funktionen af hardware, software eller andet, som af Kunden stilles til rådighed for projektets gennemførelse.

8.5. Magsted anbefaler, at Kunden stiller et udviklingsmiljø, som er separeret fra driftsmiljø, til rådighed for projektet. Gør Kunden ikke dette, er Magsted ikke ansvarlig for eventuelle fejl, som måtte opstå i Kundens driftsmiljø, så længe Magsted arbejder på projektet. Herunder er Magsted hverken ansvarlig for Kundens manglende indtægter eller ekstraordinære udgifter, som Kunden måtte have som følge af nedetid i Kundens driftsmiljø.

Opdateringsaftaler Supportklippekort 

5.1. Magsted tilbyder mulighed for at timer kan købes via et såkaldt supportklippekort.

5.2. Supportklippekort forældes 1 år fra udstedelsesdato.

5.3. Supportklippekort anvendes udelukkende til mindre supportopgaver (under en dag) og opdateringsaftaler.

5.4. En opdateringsaftale er en aftale om, at Magsted fast opdaterer en kundes website og/eller systemer.

5.5. Opdateringsaftaler kan, af begge parter, opsiges med 3 måneders varsel, til udgangen af en måned.

5.6. Opdateringsaftalen afspejler kompleksiteten i kundens projekt, og på baggrund heraf er det aftalt, at Magsted er forpligtet til at opdatere de plugins eller temaer, som kundens projekt er baseret på. Det kan forekomme, at en opdatering er mere kompleks end umiddelbart forudsat i projektaftalen. Magsted vil i så fald fremsende et tilbud på opdatering til kunden. I dette tilbud vil det fremgå, hvad konsekvensen ved ikke at opdatere kan være. Vælger kunden ikke at opdatere, vil konsekvenser, som følge af tab af performance, manglende sikkerhed eller fejl på hjemmesiden, være kundens ansvar.

5.7. Magsted informerer altid kunden i forbindelse med opdateringer, og det er kundens pligt at undersøge, hvorvidt en opdatering har medført fejl i kundens projekt. Giver kunden således ikke besked om fejl som følge af opdatering, senest i løbet af 5 hverdage fra modtagelse af information om ændringerne, er Magsted uden ansvar for disse fejl.

10. Ændringer til handelsbetingelserne

10.1 Sælgeren forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser med virkning for fremtidige køb.

Ved at afgive en ordre accepterer køberen de ovenstående handelsbetingelser.

Item added to cart.
0 items - 0,00 kr.