5 tips til søgemaskineoptimering

  • Lav overskrifter efter brugerens søgninger
  • Sæt de rigtige nøgle ord i din tekst
  • Link sammen med de sociale medier
  • Brug inlinks
  • Skriv så meget tekst du kan

Kom først og bliv størst

Størstedelen af dine potentielle kunder bruger Google som søgemaskine, og hvis du ikke er iblandt de første resultater, vinder dine konkurrenter kunden. Desværre er kampen om en plads på første side, og ikke mindst i toppen af søgeresultaterne, enorm. Det er derfor heller ikke nok at I kaster en masse penge i Google annoncering, for det gør alle jo, også jeres konkurrenter.

Google er som et resultat af dette blevet kræsen, og det er nu ikke længere den der kan smide flest penge i annoncering, der ryger øverst på første side. I stedet er det den der kan vise mest relevans og autoritet.

Bliv mere synlig overfor dine kunder

Når dine kunder søger online, hvem finder de først?
Ligger din side på side to er du så godt som forsvundet.

SEO har groft sagt tree hovedelementer, herunder:
  • Den tekniske del
  • Den indholdsmæssige del
  • Den autoritære del

Sammen med jer ligger vi en plan og laver en opsætning på relevanter nøgleord der skal passe med de søgninger i kan forventer at bliver fundet på. Vi arbejder med alle undersider og landingpages så vi kan maksimere et besøgstal der kan måles og mærkes.

Lad os sammen med dig ligge en plan for fremtiden.
Hør mere om vores opsætning

Søgemaskineoptimering (SEO)

Vi bringer dig på forsiden og øger kvaliteten på dine klik.

Søgemaskineoptimering (SEO) går ud på at give din hjemmeside bestemte placeringer på søgemaskinerne, efter de søgninger der går til din hjemmeside.

Alle de undersider i har og alle de kategorier der indgår kan sættes op som en placering der kan give bestemte besøg. Kunsten ligger i at have godt læseligt og informativt indhold samtidig med at man rammer folks søgesætninger.

For at sige det kort, handler det om at dine potentielle kunder rammer din side før dine konkurrenters. SEO er blevet en fast del af markedsføringen og er grundlæggende for en langsigtet markedsføringsindsats. Mulighederne er mange og der er kamp om placeringerne.

Det er bare ikke alle der får noget synligt ud af det, det kræver mange gange at man lægger sin strategi helt om og får kigget på sit indhold med nye øjne.

Vi tilbyder tekstforfatning med SEO indhold

Lad os finde dine mål sammen

Omkostningerne kan være store hvis man tager de simple søgesætninger, og det er ikke altid resultaterne følger med. Derfor er det vigtigt man starter ud med en “cost-benefit” plan, og man kigger på hvad man skal tage stilling til og hvor man kan placere sig i forholdet til sine konkurrenter.

Dine tekster skal tilpasses folks søgninger og sættes op efter Googles LSI (Latent Semantiske Index) Det betyder at meningen med søgningen skal indgå i sin betydning i din tekst.

5 spørgsmål du bør stille dig selv

  • Er mine besøg relevante?
  • Hvor lang tid bliver folk på min side?
  • Kan man finde mig via produkter eller services?
  • Kender du din placering?
  • Hvor ligger jeg på en Google søgning?

SEO er et sammenspil

Som et resultat af dette skift er det derfor nødvendigt at I som virksomhed fokuserer jeres ressourcer på at etablere autoritet og relevans blandt jeres publikum. Det kan f.eks. være, når de via en betalt Facebook annonce ryger over på jeres hjemmeside, ikke forlader den med det samme. Dette koster unødvendige udgifter til annonceklik, og Googles søgemaskine straffer jer ved at sænke jeres rangering, og derved også jeres mulighederne for at ligge øverst på første side.

SEO er en af vores kernekompetencer i NordicLeap, da vi ved, hvor stor en forskel det kan gøre. Vi har redskaber, som kan gøre din placering bedre på alle platforme.

En god SEO strategi er afgørende.

At have en god hjemmeside, der er rigtigt indekseret, er kun en lille del af din digitale markedsføring. Du bliver nød at være synlig overfor dine nye kunder og samtidig kunne servicere dine eksisterende kunder bedre.

Organiske resultater har en større troværdighed end de betalte kliks, i årenes løb har der været mange tips og tricks til at nå de øverste placeringer, også for de sider der ikke var relevant for søgningen. Derfor ændre Google ofte på deres parametre for søgeresultaterne.

Hos Magsted har vi en god tommelfinger regel, som hedder det rigtige indhold til den rigtige søgning. Vi mener man når langt når vi sætte os rigtigt ind i indholdet og de søgninger der kommer fra jeres kunder.

Link building

Link building er en af de vigtige SEO tilføjelser. Her er kvaliteten afgørende. Du er nødt til at have en god blanding af godt indhold, og en korrekt opbygget hjemmeside med de rette elementer der gør at folk gider og linke til din side. Hvis du vil have mere trafik, uden kostbar annoncering er det helt klart dette emne du skal satse på.

Engang kunne du bygge tusinder af links til din side og langsomt se hvordan din side uge for uge rangerede op af søgemaskinernes sider, men den tid er ovre.

Tiderne har skiftet, men indhold vil altid være det vigtigste ved en hjemmeside.  Vi navngiver og dokumenterer alle vigtige, elementer af indhold for større synlighed.

Ring på telefon: 60 79 80 00

Læs mere om analyser og rådgivning.

En løsning der virker

Dette vores handlingsplan som vi følger:

  1. Sammen med dig finder vi de relevante søgeord for jeres hjemmeside
  2. Vi analysere søgeordene for at lave en “cost benefit” plan. Hvilke ord kan kan give det bedste resultat for færrest mulige arbejdstimer
  3. Du får det endelig og derefter implementere vi planen i jeres hjemmeside.
  4. Efter 30 dage analysere vi resultatet og sender dig planen på hvor vi skal sætte flere kræfter ind for at optimere den stigning du vil have fået.
  5. Du får en ny handlingsplan for mulige fremtidige resultater.
  6. Du får løbende rapporter om fremskridt og hvordan vi ser du kan få flere kunder, i disse rapporter ser vi på alt fra, teknisk optimering, grafik, loadtider, PR, linkbuilding, branding, indholdsmarkedsføring og tekstoptimering.